Son olarak ABD’li pazar araştırma firması Gartner’ın yöneticisi Pedro Pacheco, elektrikli araçların üretim maliyetlerini düşüren ‘yeni üretim yöntemleri sayesinde’ 2027’ye kadar içten yanmalı motorlara göre daha ucuz olacağını söyledi. Geçen hafta Automotive News Europe’a açıklamalarda bulunan Pacheco, üretim maliyetlerinin elektrikli araçların en pahalı parçası olan ve fiyatın yüzde 40’ını oluşturan pil maliyetlerinden çok daha hızlı düşeceğini belirtti.
“Tesla ve diğerleri üretime radikal ve yeni bir açıdan baktılar” diyen Pedro Pacheco, geleneksel araç platformlarından doğuştan elektrikli araç platformlarına geçişle birlikte üretimde önemli bir sadeleşme yaşandığının, gövde parçası ve kaynak noktası sayılarında azalma meydana geldiğinin altını çizdi. Tesla’nın öncüsü olduğu tek parça şasi gibi radikal yöntemlerin gövde üretiminde maliyeti en az yüzde 20 düşürdüğünü de sözlerine ekleyen Pacheco, “Buna pil teknolojilerinde beklenen düşüş eklendiğinde elektrikli araçların beklenenden çok daha erken bir tarihte içten yanmalı maliyetinin altına ineceğini öngörüyoruz” diye konuştu. Pacheco’ya göre, 2027 yılına kadar elektrikli araç üretmek içten yanmalı (benzinli, dizel) araç üretmekten daha uygun olacak.
KURULAN ŞİRKETLERİN %15’İ İFLAS EDEBİLİR
GARTNER’ın araştırmasına göre, son 10 yılda kurulan elektrikli araç (EV) şirketlerinin yüzde 15’inin gelecekte satın alınması veya iflas etmesi de bekleniyor. Şirketin yöneticisi Pedro Pacheco, “Son on yılda kurulan EV şirketlerinin yaklaşık yüzde 15’inin 2027 yılına kadar satın alınması veya iflas etmesi bekleniyor. Bu durum, EV sektörünün çökmekte olduğu anlamına gelmiyor. Sadece en iyi ürün ve hizmetlere sahip şirketlerin geri kalanını kazanacağı yeni bir aşamaya girildiğini gösteriyor” ifadelerini kullandı.