Instagram’da daha fazla erişimin sırrını en yetkili isim açıkladı: 3 önemli tüyo



İçerik Üreticileri ve Dikkat Ekonomisi

İçerik üreticileri, ‘dikkat ekonomisindeki’ rollerinin önemini biliyor. Bir içerik üreticisinin içeriği daha fazla görüntülendiğinde, genellikle daha yüksek reklam geliri veya markalarla daha güçlü bir pozisyon elde etme şansı buluyor. Sektörde çalışanlar, bir içeriğin görüntülenme oranını “erişim” olarak adlandırıyor.

Dikkat ekonomisi, insan dikkatini kıt bir meta olarak ele alan ve bilgi yönetimi sorunlarını çözmek için ekonomik teoriyi kullanan bir yaklaşımdır.

Instagram’ın üst düzey yöneticisi Adam Mosseri, içerik üreticisi ve sosyal medya koçu Brock Johnson ile yaptığı bir podcast röportajında, “İnsanlar her zaman daha fazla erişim istiyor” diye konuştu.

Johnson ve Mosseri’nin röportajında, Instagram yöneticisi algoritma, hashtag’ler ve gölge yasak gibi konular hakkındaki söylentilere açıklık getirdi.

INSTAGRAM BUNLARA ÖNCELİK VERİYOR

Mosseri, Instagram’ın içerik üreticileri için üç temel önceliğini şöyle sıraladı:

  • Instagram, özgün içerikleri ödüllendirmeyi amaçlıyor.
  • Platform, küçük içerik üreticilerinin tanınmasını ve kitle oluşturmasını desteklemeyi hedefliyor.
  • Trendleri belirlemede daha hızlı ve etkili olmayı amaçlıyor.

Mosseri, “Instagram’da bir şeylerin popüler olması zaman alıyor” dedi.

Mosseri, gelecekte Instagram’ın geliştireceği noktalar ve içerik üreticilerinin platformdaki değişikliklere nasıl uyum sağlayabileceği konusunda ipuçları verdi. Mosseri, her zaman hem içerik üreticileri hem de normal kullanıcılar için faydalı bir denge kurmaya çalıştıklarını belirtti.

Mosseri, içerik üreticilerinin Instagram’da önemli bir rol oynadığını vurgulayarak, “İçerik üreticilerinin paylaşım yapabileceği en önemli yer burası” dedi.

DOĞRUDAN MESAJLAR ÇOK ÖNEMLİ

İçerik üreticileri, akışta paylaşım yapmak yerine hikayeler aracılığıyla daha geniş kitlelere ulaşabilir. Doğrudan mesajlar, içerik paylaşımında önemli bir rol oynar; Mosseri, doğrudan mesajların Instagram kullanıcılarının fotoğraf ve video paylaştığı ana yer olduğunu belirtti.

Instagram, geçtiğimiz yıl 20’den fazla yeni DM özelliği sunarak içerik üreticilerine destek oldu. DM’ler, içeriğin erişimini artırmak için önemli bir metrik olarak karşımıza çıkıyor.

SEO ÇALIŞMALARI DA YAPILIYOR

Instagram, içerik üreticilerinin Google ve diğer arama motorlarında daha iyi sıralanması için SEO çalışmalarına ağırlık veriyor. Mosseri, Instagram’ın arama işlevselliğini geliştirmeye odaklandıklarını ve TikTok’un bu konuda iyiyken Instagram’ın daha fazla çaba göstermesi gerektiğini söyledi.

Mosseri, Instagram’ın arama özelliklerini güçlendirmek için çalıştıklarını ve gelecekte yeni özellikler sunacaklarını ifade etti. Önerilen arama butonu gibi yeni özellikler göreceğimiz Instagram’da, içerik ve yorumlar arasındaki ilişki de önemli bir metrik olarak belirlendi.


Related Posts

Galaxy S25 Edge için sonunda lansman tarihi duyuruldu

Akıllı telefonlarda amiral gemisi segmentinde işler iyice kızışıyor. Apple ile ilgili çıkan dedikoduların ardından Samsung’tan beklenen duyuru geldi ve Galaxy S25 Edge modeli için lansman tarihi açıklandı.

Eta Aquarid Meteor Yağmuru: Nereden, nasıl izlenebilir?

Dünyanın en çarpıcı gökyüzü olaylarından Eta Aquarid meteor yağmuru, bugünlerde zirve yapacak ve meraklıları atmosferden geçen onlarca meteoru görme şansına sahip olacak.

Büyük deprem, toprağa gömülmüş antik binayı ortaya çıkarttı

Depremler her zaman binaları tahrip eder diye biliriz. Ama bu defa büyük bir deprem, binlerce yıllık tarihi bir binayı ortaya çıkararak tam tersi bir işe imza attı.

Apple önümüzdeki 4 yıl içinde ABD’ye 500 milyar dolar yatırım yapacak

Donald Trump’ın göreve başlamasının 100. gününü kutlamak amacıyla düzenlenen toplantıya bant kaydı ile katılan Tim Cook, firmanın gelecek planlarını paylaşırken yapılacak olan yatırımları da medya ile paylaştı. Apple yatırımda gaza bastı …

Servisler bölümü Apple’ın en kârlı bölümü haline geldi

Yılın ikinci çeyreğinde rekor gelir elde eden ve brüt kâr marjını da rekor seviyeye çıkaran Apple’ın bilançolarındaki en dikkat çekici kısım şüphesiz Servisler bölümü oldu. Bağımsız bir bölüm haline geldikten sonra Servisler yükseliş ivmesini hiç …

Apple C1 modem: Tim Cook ilk kez üstünlüğünü açıkladı

Apple’ın C1 modemi, uzun yıllar süren araştırma ve geliştirme çalışmalarının ardından 2024 yılında iPhone 16e modeliyle birlikte piyasaya sürüldü. Ancak teknoloji devi, bu önemli yeniliği tanıtırken alışılmışın dışında bir strateji izledi ve …